Cum plătesc?  |  Cum primesc coletul?  |  Cum returnez?  |  Termeni si Condiții  | Servicii produse |  Cookie Law  |  Contact


Cum returnez?

Politica de returnare

Conform legislației în vigoare, consumatorul poate renunța la comandă în decurs de 14 zile calendaristice de la primirea coletului. Renunțarea la cumparare este aplicabilă doar clienților persoane fizice!

Pentru renunțarea la comandă, înștiințarea se va face prin una din urmatoarle metode: din formularul special creat în contul dumneavoastră sau din pagina de contact (http://krista.ro/contact-krista), alegându-se "Returnare produs/comandă" ca subiect, sau în scris la adresa de mail: krista@krista.ro.

Atenție:

  • produsul returnat este bine să fie în aceeași stare în care a fost livrat (în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit, impachetat suplimentar fata de ambalajele originale, asa cum a fost livrat);
  • cheltuielile de returnare vor fi suportate de client (conform art.14 din OUG 34/2014), iar rambursarea contravalorii produsului se va face în cel mult 14 de zile calendaristice;
  • dacă produsul este returnat într-o stare în care nu mai poate fi vândut ca și nou, legea ne dă dreptul de a solicita o taxă pentru readucerea în stadiul inițial (dacă este posibil) sau pentru a acoperi diferența de preț rezultată din vânzarea produsului ca second-hand sau, la opțiunea clientului, îi vom reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia. Acestă clauză se aplică conf. OUG nr. 34/2014, în cazul achiziționării de produse din acest site folosind tehnicile de comunicare la distanță, aplicându-se definițiile cuprinse în articolul 14 (https://www.trusted.ro/faq-trusted-ro/oug-nr-34-2014/#art14). Clientul este responsabil doar pentru diminuarea valorii produselor care rezulta din manipulari, altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii produselor. Pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a Bunurilor, Cumparatorul trebuie sa le manipuleze si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin fizic real. De exemplu: Cumparatorul trebuie doar sa monteze si sa probeze un carucior pentru bebelusi/copii doar in interior, nu sa il scoata afara, unde rotile pot si uzate, zgariate, murdarite etc. 
  • Coletele retur trimise din initiativa dvs nu vor avea sume de ramburs, acestea neputand fi acceptate de la curier. Coletele ridicate de curier la initiativa noastra, curierul va avea toate datele (awb) pentru receptionarea coletului in conditii legale.
Orice retur ridicat de firma de curierat cu care colaborăm (curier trimis de catre noi) va beneficia de un tarif fix de 20 lei indiferent de greutatea coletului. Aceasta sumă va fi reținută din suma de ramburs conform returului. In cazul in care clientul alege trimiterea coletului cu orice firma de curierat doreste, acesta va fi fara ramburs, iar plata transportului va fi suportata de catre client.

În cazul defectelor (defecte de fabricație ascunse, deteriorări la transport, funcționalități defectuoase, componente lipsă) costul total al transportului va fi suportat de către noi (Krista.ro) doar la trimiterea curierului de catre noi. In cazul in care clientul doreste trimiterea coletului cu orice firma de curierat doreste, acesta va fi fara ramburs, iar plata transportului va fi suportata de catre client. 

Și în acest caz inștiințarea se va face din formularul special creat în contul dumneavoastră sau din pagina de contact (http://krista.ro/contact-krista) alegându-se "Returnare produs/comandă" ca subiect, sau în scris la adresa de mail: krista@krista.ro.

Exceptari de la dreptul de retragere conform Art.16 din OUG 34/2014:

lit. d) furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid.
lit. e) furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator.

Diminuarea valorii Bunurilor returnate

 

Deoarece, în cazul vânzărilor la distanță Cumparatorul nu are posibilitatea de a verifica Bunurile înainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage din contract. Din același motiv, Cumparatorului i se permite să testeze și să verifice Bunurile pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a Bunurilor.

Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a Bunurilor, Cumparatorul trebuie să le manipuleze și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real. De exemplu: Cumparatorul trebuie doar să probeze in interior un carucior, tricicleta sau trotineta, nu sa il scoata in parc, afara sau in medii unde s-ar putea uza rotile.

Cumparatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii Bunurilor care rezultă din manipulări altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării Bunurilor.

In cazul in care Cumparatorul își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat Bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a acestora, Cumparatorul  este responsabil pentru eventuala diminuare a valorii Bunurilor.

Bunurile returnate ce prezinta urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.) se accepta retur numai dupa aducerea lor la conformitate, implicand  costurile de igienizare, cosmetizare,reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea vânzării ca produs Recondiționat / Resigilat. Valorea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit.

Orice diminuare a valorii Bunurilor rezultata din manipularea acestora altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării Bunurilor este in responsabilitatea Cumparatorului. Pentru claritate, din pretul total al Bunului returnat, Vanzatorul va retine o suma de bani ce reprezinta diminuarea valorii Bunului in proportie de 5%-50% din valoarea initiala a Bunului, dupa caz. Contravaloarea taxei de diminuare va fi comunicata catre Cumparatorului la receptionarea Bunurilor returnate."

 

CONCILIERE AMIABILĂ

Pentru cazurile în care nu ați găsit răspuns favorabil sau doriți să rezolvați orice problemă legală apărută în relația cu krista.ro vă rugăm să folosiți adresa de email juridic@krista.ro sau pagina de contact (http://krista.ro/contact-krista), alegându-se "Conciliere amiabilă" ca subiect. În acest caz, termenul de răspuns va fi de maxim 3 zile lucrătoare.

Product added to compare.

Pentru scopuri precum afișarea de conținut personalizat, folosim module cookie sau tehnologii similare. Apăsând Accept sau navigând pe acest website, ești de acord să permiți colectarea de informații prin cookie-uri sau tehnologii similare. Află in sectiunea Politica de Cookies mai multe despre cookie-uri, inclusiv despre posibilitatea retragerii acordului.